Måndag - ledig!

Idag har jag varit ledig från skolan, så skööönt!
Jag var på Linnéskolan och blev stylad av Maria halva dagen, sen fotades jag av elever från GUC. Det var kul! 
Det har snöat hela dagen och nu är det ca 4 dm, i stan är det lite mindre.
Jag och Maria tog en liten promenad från Linné till Fyrisskolan när vi var klara, för jag skulle lämna en sak till Erik.
Min frisyr som Maria hade gjort snöade bort (det mesta iaf), trots att jag hade paraply.
Sen när vi skulle gå till bussen så hoppade det upp en schäfer på Maria som bet henne i armen, sen kom den nära mig och jag skrek till lite eftersom jag blev överraskad för att ja inte sett den under mitt paraply.
Ägaren sa bara: "Ojdå".. Dum ägare som inte bryr sig om hunden biter främlingar! Visst, det var inte hårt, men endå :S
Aja... Så kan det gå!
När jag klev av bussen så yrde snön åt alla håll och det var svårt att skydda frisyren och sminket som Maria fixat. Jag tog en omväg för att slippa gå i den flera dm djupa snön på allmänningen utanför vårt hus, men när jag kom runt hörnet upp på gatan där jag bor så såg jag att plogbilen inte varit där på hela dagen, så jag kunde lika gärna gått på allmänningen, eftersom snön va lika djup på gatan som gräset!
Aja, när jag väl kom fram till huset så var jag väldigt kissnödig och såklart hade ju dörren snöat igen! Ja då var det bara fram med snöskyffeln och börja skotta!
Jag ska snart ut igen och skotta..Uuuusch kallt!
Hej svejs!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0