Söndag - hemma igen!

Nu har man kommit hem från 27-timmars läger i Undersvik, det var jätte kul!!
Vi klädde ut oss igår kväll, åt middag, lekte lekar, hade mässa, hade "supergala" och massa annat kul!
Klockan 5.50 imorse så slocknade jag och vaknade 8.25 lagom till frukost. Vissa fick ingen sömn alls och var uppe hela natten och morgonen, själv tyckte jag att man lika gärna kunde sova en stund istället för att fördriva tiden och inte göra något alls.
Det kom en man vid namn Jouni Aslak Laukkanen och hade en av de bästa föreläsningar jag någonsin hört. Han berättade om hela hans liv där droger, alkohol och fängelse varit inblandadat. Han är föredetta narkoman och alkoholist och har suttit i fängelset för grovt narkotikabrott. Som avslut sjöng han en låt som var så fin att man fick gåshud.
Funktionärerna fick imorse en varsin skiva som han spelat in, jag blev så avis! Jag vill oxå ha en! :(
Jag sov hela hemresan (3 tim), det var väldigt skönt!
En sak jag blev lite sur för var att jag glömde bort vad Fredrik (en trevlig kille på lägret) heter i efternamn, och då kan jag ju inte adda honom på msn! :(
Nu ska jag gå och hjälpa martina med pepparkakshuset!
Hej svejs!

Jouni Aslak Laukkanen

            

Kommentarer
Postat av: Friiiida

vad det hans msn du fråga efter på bussen? hette han inte linderoth?

2008-11-23 @ 21:02:08
URL: http://jaglevernog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0