Dag 3

Idag åkte jag och Martina in till stan och gick runt lite. Det är ju söndag så det mesta var stängt. Vi gick in i Kölner Dom en snabb sväng, jättefin! Jag köpte lite nödvändiga saker inne i någon affär på stationen, som t.ex. nagelfil, pennor, sudd m.m. På lördag ska jag och Martina kanske åka till stan igen, då blir det förhoppningsvis lite shopping! Jag glömde ju min lila jacka hemma i Sverige och en svart kofta, de var några av mina favoriter! Snyft...
På eftermiddagen när vi kommit hem från stan satte jag mig ute och snackade med mamma Gabi. Vi pratade om allt möjligt en lång stund. Sen gick hon och pappa Ulrich kom och satte sig. Vi snackade också en lång stund, denna gång om tekniska prylar som datorer, mobiler m.m.
Nu på kvällen har vi inte gjort så mycket. Det blev god lasagne till middag och jag åt mycket! Det kan behövas, eftersom man ibland tydligen inte får lunch!
Matthias kom upp till mitt rum för en stund sen och kollade läget lite. Vi snackade om allt möjligt och jag visade lite bilder från igår m.m. Sen var det hans tur att visa bilder på sin dator så vi drog ner till hans rum istället. På golvet låg världens största dojor! Jag har aldrig sett ett par större tofflor förut! Han har storlek 49, helt sjukt...
Vi bestämde att jag skulle rita lite teckningar till honom eftersom hans väggar var helt tomma. Det kommer bli en rolig uppgift!
Nu ska jag nog ner och duscha sen sova. Imorgon är det min första skoldag i en tysk skola!
Gute Nacht!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0