Födelsedag, Mc Donald's, trasig väska, svett!

Idag var det inte vilken dag som helst. Idag fyllde Martina 17 år! Grattis till henne!
Vi åt gemensam frukost och fick skjuts till skolan istället för att åka buss.
Solen stekte och jag hade två timmars rast på eftermiddagen. Jag satt och snackade med Firo en stund innan vi två drog till Mc Donald's. På vägen tillbaka därifrån hörde jag ett mystiskt "knak"... Jag stannade upp lite men tänkte sedan inte mer på det. Tio meter senare hördes en duns och väskan låg på backen... Den helt nya "I love Köln" väskan hade gått sönder!
Neeeeeeeeej!
Jag hade inte alls någon ork att åka in till stan och köpa en ny, men det var jag tvungen att göra, plus att lämna tillbaka den trasiga. Så jag gick (nästan sprang) genom hela gågatan, in och ut genom varje affär som kunde tänkas innehålla väskor. Det slutade med att jag köpte en svart väska som jag hittade igår inne på en affär i stationshuset. Den är supersnygg!
Jag tog fel tåg till en annan hållplats och fick lov att åka tillbaka och börja om. Jag virrade omkring ett tag innan jag slutligen hittade rätt tåg hem.
Svettig var man verkligen när man kom hem! Det blev födelsedagsmiddag med Martinas kompisar och sen lite kubb. Vi spelade väldigt jämnt och båda lagen lyckades få ner alla klossar innan kungen skulle ner. Självklart så vann födelsedagsbarnet, hon fick knocka kungen!
Matthias kom upp på mitt rum och lärde sig lite svenska genom att skriva med mina vänner på msn. Jag spelade lite piano för honom och vi snackade lite. Den lyckosten har ingen skola imorgon, fast det har inte jag heller på fredag!
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0