Shoppingdag!

Idag fick alla på skolan sluta efter 6:e lektionen pga. värmen. Det har varit sjukt varmt enda sen jag kom hit, och som varmast idag och igår.
Vi slutade vid 13-tiden och åkte hem. Jag, Martina och Gabi åkte till en sportaffär i närheten och shoppade saker till idrotten. Jag fick verkligen mycket för pengarna! Gabi hade något kort där som gav henne 20% på allt, så jag fick använda det.
Jag gick hem med ute- och inomhusskor, shorts, t-shirt, strumpor och en pumabag för 176 euro! Supernice!
Shoppingen hade jag inte fått nog av, så vi drog till Chorweiler och köpte lite mer! Jag fick med mig hem en tröja, trosor, ring m.m.
Imorgon har jag varit här i exakt en vecka, och fler ska det bli!
Jag börjar förstå tyskan mer och mer för varje dag som går, men i långsam takt. Jag längtar tills jag lär mig flytande! :D
Auf Wiedersehen!


Tröja & ring som jag köpte idag

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0