Julafton

Idag är det julafton och jag har ruskigt mycket hemlängtan. Jag saknar alla julaftonar hemma hos mormor & morfar och hos farmor & farfar, all snö och myspys med familjen. Här nere i Tyskland blir det annorlunda firande för mig. Ikväll går vi till kyrkan och imorgon och övermorgon firas själva julen. Idag får vi paket från föräldrarna och imorgon ger vi syskon varandra. Jag har snart fixat klart alla presenter, skönt. Usch va jag hatar all julstress....
Imorse öppnade jag sista luckan på julklappskalendern, och jag blev besviken, det låg en riktigt tråkig sak i sista luckan, inte ens värt att nämna vad... Haha :P
Tyvärr så var nästan varje lucka tråkig, känns inge bra att klaga, men det är sanningen. Saker som fanns inuti var t.ex. engångsrakhyvel, liten tandkräm, 2x anti-rynk kräm (men HALLÅ? Vad tänkte de som gjorde kalendern egentligen?), en liten servetthållare m.m. Alltså det där med anti-rynk kräm.... Jag fattar inte riktigt grejen! Hur många 30+ köper adventskalender?
Aja nu ska jag sluta klaga, det är jul för fan! Och jag har gjort supersnygga julklappar!
God jul på er allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0