Körperwelten avklarat!

Idag var jag på något riktigt ovanligt. Jag var på en utställning med LIK.... Kan ni fatta? Jag har traskat omkring bland en massa döda människor i 1,5 tim idag! Har ju bloggat lite om denna utställning tidigare, men nu har jag sett den med egna ögon. Jag kan meddela att det var sjukt fascinerande att se människokroppens uppbyggnad i 100% äkta format! På vissa av liken kunde man se hur artärerna såg ut, andra kunde man se hur musklerna och skelettet ser ut i sittande eller springande position. Det roligaste var nog att se hur det ser ut när en man och en kvinna har sex! Den delen av utställningen hade ett eget rum där man var tvungen att vara över 16 för att få komma in, men varför det egentligen? Det är ju bara bra om småbarnen har lite sexualkunskap "på riktigt"! Hahaha
Jag kände aldrig något riktigt obehag av att strosa omkring bland ett flertal lik, förutom när jag såg ett litet foster och senare ett litet barn som medverkade i utställningen. Det var hjärtskärande att se att så små människor inte hunnit leva sitt liv... Tyvärr är det många bebisar/barn som inte hinner leva livet, det är så tragiskt! De satt där i glasmontrarna och jag önskar att jag hade slippt se dem.
Jag undrar om jag kommer att ha några mardrömmar i natt om detta, jag hoppas att jag slipper det. Ska snart gå och lägga mig.
Edvin (också svensk utbytesstudent) träffade jag idag för första gången, han var riktigt trevlig! Vi hade mycket gemensamt och mycket att prata om! Vi åkte med tåget till Köln Hbf och tog där en liten city sightseeing genom gågatan i Köln. Vi åt middag på KCF, mums! Det var första gången någonsin som jag åt på en sån restaurang.
Nej men nu ska jag försöka sova lite, imorgon ska jag träffa älsk.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0