Berlin ett par dagar

Nu har jag äntligen fått sett det som jag så länge gått omkring och velat se. BERLINMUREN! Eller.. det som finns kvar utav den i alla fall! Vi anlände till Martinas farbrors lägenhet mitt i Berlin i söndags och kom hem ikväll. Under de dagarna vi var där hann vi se Checkpoint Charlie, Brandenburger Tor, bitar av berlinmuren, Berliner Dom m.m. Vi shoppade en del och jag fick med mig en vit stickad kofta, en stor röd ändlös halsduk, fina skrivböcker, Berlin-kaffekoppar m.m.
Vädret under våra Berlin-dagar var inte direkt det bästa. Det var kallt och regnade lite varje dag. Jag blev förkyld på onsdagen och sen dess har det inte blivit bättre. Tvärtom.
Jag hoppas att jag snart blir frisk, eftersom jag snart ska hälsa på hemma hos Max och hans familj (för första gången) och man vill ju inte snora ner dem! Han håller just nu på med en körkortskurs och jag hoppas att han klarar körkortet!

  



Detta är då Berlins s.k. currywurst,
det smakade faktiskt bra!


Köpte världens sötaste väckarklocka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0