Födelsedagsfest!

Igår efter skolan så stack jag och Martina iväg till Düsseldorf för att fira Lorelis som fyllde 18. Det blev kinesisk middag och mumsig efterrätt till det. Jag satt brevid en pratglad och trevlig utbytesstudent från Chile som är här med Rotary. Vi snackade mest om att resa och hur det är för oss "utlänningar" att leva här i Tyskland. Tyskan är lite lättare för mig eftersom många ord är ganska lika svenskan och plus att jag pluggat tyska tidigare. För henne är det lite svårare eftersom de inte pluggar annat språk än engelska och spanska i skolan i Chile.
Vet ni vad!? Jag ska få följa med henne på nästa rotary-träff och träffa andra utbytesstudenter! Jippi!! Jag är så himla glad! Jag ser fram emot det så himla mycket! Fatta va kul att få träffa folk från hela världen!
På festen som vi gick till efter Lorelis födelsedagsfest hittade jag ytterligare en utbytesstudent! Det var en tjej från Mexico, glad och trevlig tjej!
På vägen hem spöregnade det, så vi kom hem helt dyngsura strax efter 2.00. Jag somnade gott och drömde mycket under natten.
Imorse åkte vi hem ifrån Lorelis. När vi kom till vår slutstation så spöregnade det som satan! Helt sjukt. Som tur var så kom Gabi och hämtade oss på stationen med bil.
Imorgon sticker vi iväg med familjen till Berlin - jippi!

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0