Idag exakt en månad!

Idag är det exakt en månad sen jag kom ner hit till Tyskland!
Idag använde jag min håltimme till att sitta i biblan och skriva tyskaglosor! Det blev en hel del och jag hoppas att det lönar sig med tiden att göra dessa glosor!
Det känns så kul när det går bättre att snacka tyska! Jag har lessnat på engelskan nu. Med vissa känns det jättebra att snacka tyska, men med andra känns det lite osäkert. Med mina bästa vänner så går det bra att snacka tyska. Det känns tryggt och det känns som om de har förståelse för hur svårt det är. Det känns väldigt jobbigt att försöka slänga ihop en mening när man ska prata med någon man inte känner så bra, som väntar på att man ska få ur sig det man vill få sagt.
Jag spelade Wii Fit idag, det funkade ju hur bra som helst! Jag blev svettig och fick byta om till sportkläder för att fortsätta! Haha!
Matthias klarade körkortet idag! Han ringde hem vid 15-tiden för att meddela Gabi. Han var på väldigt bra humör efter det, vilket var kul!
Jag har börjat rita en ny teckning nu med blyerts, ska fylla i den sen med kolpenna, det kommer bli så snyggt!
Hoppas ni hemma i Sverige har det bra!
Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0