Långtråkig skoldag och jogging

Idag hade klassen ungefär samma uppgifter som igår, att lära sig jobba på olika sätt. Och eftersom uppgifterna innehöll textläsning, och alla texter var på tyska, så kunde jag inte göra så mycket. Så jag fick sitta och rita - hela skoldagen! Usch så långtråkigt... Imorgon har vi ungefär samma uppgifter, så då får jag väl ta och hitta på något själv. Läraren vi har under dessa dagar är min favoritlärare Herr Günthner och hans enda idéer var att jag kunde läsa en bok, rita eller gå till biblioteket. Inte så kul att göra något av alternativen i FEM TIMMAR...
Så vi får se vad jag hittar på imorgon. Hittills har jag ritat lite fina bilder igår och idag under dessa lektioner.
Jag lyckades ta mig ut och springa idag igen - jättestolt! Jag hade redan träningsvärk från gårdagens handbollslirande, så vad gör det då att få lite mer värk? :)
Jag höll igång en halvtimme plus 2x5 min stretching. Mitt knä värkte som satan när jag satt 90 grader mot ett fotbollsmål, jag hatar det! Jag har blivit bättre på att göra mina knä-övningar och hoppas på resultat snart! Det har bara blivit lite bättre.
Nu sitter jag i myskläder och njuter av latheten. Snart ska jag och pappa Ulrich äta pizza, mums! :)

 

Idag var det slappardag i skolan så jag tog chinos, linne, sjal och kofta. Det fick duga!
Efter skolan hade jag inget att göra, så jag provade klänning till mina nya 8,5-centimetersdojor! Det är mina första skor med hög klack! Har aldrig tidigare vågat köpa såna pga. min längd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0