Hemma i Sverige igen!

Hej igen allesammans, efter en månads bloggpaus!
Nu är jag hemma i verkligheten igen och har kommit in i den svenska rytmen igen. Det är sjukt skönt att vara hemma igen, men jag saknar Tyskland som fan. Tänk hur snabbt tiden går, för ett år sen började jag skolan där nere i Tyskland, och nu är allting redan förbi.

För er som inte har hängt med om hur allt gått till:
Hela läsåret 08/09 bodde en tysk tjej i min familj, sen bodde jag i hennes familj läsåret 09/10 och pluggade 11:an (ettan) på ett gymnasium där. Imorgon börjar jag tvåan här hemma i Sverige, året innan utbytesåret så gick jag ettan på gymnasiet. Jag hoppar alltså ner en klass eftersom mina utlandsstudier inte "räknas" för att tyskland inte föjler samma läroplan som oss.

Efter hemkomsten har jag slappat en hel del, men även jobbat en vecka på pappas jobb och sedan jobbat hemma med att rensa ur hela huset på gammalt skräp, vi fick ihop en hel del skit och nu ser det fint ut! Jag har även spacklat och målat om mitt rum alldeles själv, fy satan vilket jobb det var! Usch så jobbigt...
Jag har ju såklart också träffat alla gamla goda vänner, det var riktigt härligt att få se dem igen, jag har saknat dem sjukt mycket. Jag fyllde ju 18 i början av sommaren så det har ju blivit några krogbesök med, fast det var ju inget speciellt eftersom man gör sånt i Tyskland som 16-åring... Så det var jag redan van med ;)

Nä fyfasen, nu har jag ont i skallen trots att jag käkat ipren...hm... Dags att sluta skriva! Ska bara visa er min senaste shopping, är sjukt nöjd! ;)

Mössa, Bikbok 79kr






Kattring, Bikbok 49kr


Kommentarer
Postat av: Kaka - EN AV KENTSYSTRAR

En vacker dag ska jag köpa en sådan mössa :D

2010-08-19 @ 18:24:49
URL: http://kentsystrar.blogg.se/
Postat av: LISOU

snygg ring!

2010-08-19 @ 20:43:34
URL: http://lisou.blogg.se/
Postat av: Ida

Bra photoshoppat på ditt huvud :)

2010-08-20 @ 02:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0