Jävla kärring

Nej usch fy bövelen så sur jag blev idag!
Jag skulle posta ett paket till min familj hemma i Sverige. Ett paket på två kilon kostar 85 kr, inte så värst farligt eller hur? I fredags hade jag 2.400 gram och det skulle då gå på dubbla priset, så jag valde att banta paketet på innehåll och betala 85 spänn.
Jag skuttar glatt in på posten och väntar på min tur. Jag går sedan fram till kassörskan och ger henne paketet.
- Skriv fraktsedel, säger hon med uttryckslöst ansiktse.
Jag går åt sidan (inte lika glad längre) och skriver på en blankett. När jag är klar så ger jag henne paketet och hon ställer den på vågen.
- Den är för tung för att postas som kuvert (för 85 kr), påpekar hon.
Jag gapar av förvåning, hur kan någon vara så jävla fräck? Jag tar en titt på vågen vad som står där, 2.022 gram... 22 JÄVLA GRAM FÖR MYCKET!!!! Fy satan så sur jag blev på kärringjäveln. Jag frågade vad priset då skulle ligga på, och jag fick samma svar som förra gången jag var där (då hade jag 400 gram "för mycket"), 170 spänn. ALDRIG I LIVET att jag betalar den summan för 22 gram mer!
Jag bara stod där och gapade.... jävla ragata tänkte jag.... Jag sa att jag inte har så mycket pengar och tog mitt paket och gick. Hon gav ifrån sig en suck.
Nu i efterhand (som vanligt) har jag tänkt hur jag egentligen borde reagerat. Jag skulle ha sagt: "170 spänn, oh my goooood så dyrt! Jag tänker fan inte betala dubbla priset för 22 gram extra! Skicka mitt paket, kärring, eller så slår jag ut tänderna på dig!".... eller något i den stilen.
Haha okej nu ska vi inte vara så våldsamma... Sådär borde jag inte alls ha reagerat, men man kan ju i alla fall låtsas. Jag var sjukt sur på den där tanten, hon är aldrig trevlig och hon tror att hon är bäst (hon beter sig i alla fall så) :P
Vad tycker ni? Bör man betala dubbla priset för 22 gram extra? tänk... hur lite är inte 22 gram?
Tur att jag blev på bättre humör när jag träffade älskling :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Ojoj.. vilken dålig dag hon verkade ha

2010-02-24 @ 17:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0