Karneval är i full gång!

Jag hinner knappt med bloggen och annat nu under Karneval här i Köln, men bilder och mer bloggande kommer när karneval är slut, alltså på onsdag. Det blir ett litet inlägg här ikväll.
Igår var jag i stan med Betti och Jana och en kompis till dem. Vi var först en stund i en bar och gick sen ut och dansade på Kölns gator där det var fullt drag! Riktigt kul! Alla var utklädda till allt möjligt.
Mot slutet av kvällen kom ett gäng (enligt mig) riktigt dryga grabbar i 20-25:års åldern. De andra tjejerna ville inte riktigt dra sig ifrån dem, och de insåg att vi borde gå när grabbarna började bli allt för närgångna och tjatiga. Som tur var så slapp jag själv grabbarna, men de hängde som stalkers på kompisarna.
Jag var hemma halv tre och var helt slut, skulle sedan upp tidigt idag så det var ju bara att hoppa ner i sängen direkt.
Idag gick jag karnevalsparad i tre timmar och kastade godis, väldigt kul! Dock var det riktigt jobbigt på slutet när alla skrek "Kamelle!!!!". Vissa var (enligt mig) riktigt oförskämda som skrek "kamelle" och räckte fram påsen utan att säga "tack" eller något... Jag tyckte det var mycket roligare att ge godis till de som diggade musiken, tackade för godiset och gav ett litet leende. Nu vet jag det till nästa gång, om jag går parad någon mer gång!
Sammanlagt förbrukade jag hela elva fulla kassar med godis, fatta så mycket!! Pga. folkets dåliga bollsinne så låg det sjukt mycket godis kvar på marken som blev blött och oätbart, synd ju! Min familj lyckades idag samla ihop hela fem kassar med godis, sjukligt mycket!
Kvällen tillbringades i ett party med Betti och Jana, det var kul men jag var så himla trött i kroppen efter paraden. Musiken var bra, inte den gamla vanliga discomusiken som David Guetta m.m. Jag drog mig hemåt vid 22.00 och underhölls av en nyfiken gammal dam, i väntan på tåget. Hon tyckte om min karnevalssminkning och beundrade mitt utseende m.m. Gulligt! Haha :P
Imorgon blir det karnevalsparad i stan, det är då Rosenmontag. Senare på kvällen blir det party i Deja Vu, det ska bli kul! Ska festa loss min sista karnevalsdag rejält!
Sov gott allesammans och ha det kul i skolan medan vi här partajar! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0