Födelsedagsfirande

Tjopp!
Förra veckan blev det inte mycket tid över till bloggen. Jag var tvungen att planera och greja inför min födelsedagsmiddag.
Firandet hade jag på lördagen, det blev helt lyckat! Alla gillade min svenska mat (älgpasta med köttbullar och sås, hehe) och snackset som var Pågens gifflar, Ahlgrens bilar, ostbågar, smulpaj med bär som jag själv hade bakat m.m. Min välkomsdrink blev också hyllad, det var en Strawberry Surprise (alkoholfri), superenkel att göra och ruskigt god!
Under kvällen gjorde vi egentligen inget speciellt, vi bara satt och snackade, blåste såpbubblor (fick en flaska i present) och åt mat & snacks. Det var bra att vi inte gjorde något annat, för jag skulle ändå inte ha orkat eftersom jag var helt slut efter en hel dags arbete för att fixa inför festen! Det var värt allt slit och släp! :)
Jag fick en del presenter, fina och det fanns en fin tanke bakom nästan alla. Jag fick en svart t-shirt som två kompisar målat själva, de hade målat den svenska och tyska flaggan med ett hjärta i mitten, och så stod det "love is in the air" på ryggen. Det är inte konstigt att de valde att skriva det, eftersom jag alltid sjunger den sången, hehe. Så sött av dem!
Jag fick sen en tysk flagga och en markeringspenna så att alla góa kan skriva sina namn på den innan jag åker hem till Sverige igen, superbra!
Jag fick två fina halsband och ett litet ånglok i porslin som skulle symbolisera min resa hem till Sverige, och sist men inte minst fick jag en underbar handboll! Det är min första absolut egna handboll, så nice! Får se om jag fortsätter att spela handboll i Sverige, jag vill gärna men måste först fixa mitt knä så jag slipper smärtan. Skulle va skönt med en operation, för det blir ju aldrig bättre om jag inte gör något åt det, det blir bara värre med tiden märker jag...

Denna vecka har varit slapp. Har inte gjort så mycket mer än att ha varit i skolan, träffat Max, spelat handboll, sovit för lite varje natt, fått rejäl förkylning m.m. Idag var jag på teater med halva klassen, dock var pjäsen tråkig och jag höll på att somna flera gånger - lyckat! haha

Nu ska jag sova en kort stund, sen ladda inför kvällen, då blir det fotbolls VM! Tyskland spelar, ska gå och se hos en kompis med några ifrån handbollslaget.

Hej då ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0