Kissie

Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig på bästa sätt så att alla förstår min tanke, men jag ska försöka.

Det är mycket snack om Kissie hit och dit. Mitt första intryck av henne för något år sen var inget positivt, hon må vara provocerande och hon har en stil som inte faller alla i smaken.
Kissie provocerar, skriver elakheter om folk, hissar och dissar och allt vad hon nu gör. Mycket av allt hon skriver är dumt, men om man tänker efter, så är ju de hatande läsarna nästan ännu värre. De hatande läsarna sitter och skriver elaka kommentarer och känner sig till freds efteråt efter att ha kränkt lite, det skulle jag själv kalla "mindre intelligent".
En sak jag inte riktigt förstår är grejen att kommentera elakheter om Kissies utseende. Hon har förstorat läpparna och tuttarna extremt, än sen? Hon tycker själv om det, varför ska hon inte få göra det? Hon känner sig själv snyggare medans andra säger att hon har blivit fulare. Hur skulle man själv känna om man förändrat sitt utseende och blivit riktigt nöjd, sen kommer folk och säger att man är ful? Jag skulle själv bli riktigt sur. Folk får tycka precis vad de vill om andra människors utseende, men man bör inte alltid yttra sig med negativa åsikter.
Många tror nog att det är okej att skriva "hora", "du är så ful" osv. bara för att det är till Kissie. Men varför skulle det vara någon skillnad mellan att skriva det till Kissie eller till en annan person?
Jag försöker inte försvara Kissie, jag tycker inte riktigt om allt hon skriver, men jag tycker att folk borde tänka efter lite innan de yttrar sig.
Nedanför ser du exempel på kommentarer i Kissies blogg. Har rödmarkerat en kommentar som jag tyckte var rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0