Sommar & sol

Igår slappade jag hela dagen i solen, otroligt skönt! Jag målade misslyckat med akvarell och tappade inspirationen. När ska jag lära mig att måla med akvarellfärger? Har någon tips om hur man kan måla snyggt med såna färger? Jag vet inte vad jag gör för fel, men något fel är det...

Kvällen spenderades inne på en camping vid Rhien med en massa utbytesstudenter, det var väldigt kul! De är alltid så trevliga och roliga. Jag har tyvärr inte träffat dem så mycket, men det känns ändå supertråkigt att många av dem åker hem nästa månad. Min favoritstudent Rafael ifrån Brasilien åker hem redan på tisdag nästa vecka! Sjukt tråkigt... Men jag är rätt säker på att jag åker till Brasilien i framtiden, för jag måste åka dit och se karneval!

Idag ska jag in till stan och handla några saker, sen träffa en tysk tjej som jag inte har träffat på två år (lärde känna i Taizé, min första tyska kompis ever!). Det kommer att bli kul, och denna gång kommer vi att kunna kommunicera lättare eftersom jag pratar flytande tyska, förra gången pratade vi engelska men det var lite svårt för henne.
Nu ska jag börja jobba på min "att göra"-lista, den är rätt lång och tiden rinner ut..
Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: frida

Jag hade precis samma problem med akvarellerna idag. Det blev bara fel, så jag gav upp. Vattenfärger är svårt! Eller ja, åtminstone väldigt oförutsägbart. Jag har lärt mig att ju mindre vatten man använder, desto lättare blir det. Mindre vatten och jäkligt smala, och stabila penslar.



Hoppas att du hade det fint med din tyska kompis!

2010-05-25 @ 20:45:54
URL: http://hellomiami.blogg.se/
Postat av: agl

med akvarell så brukar jag använda mkt vatten och leka med nyanser ^^ men det är jag.

Jag är ganska säkert att du har de men använder du tjockt papper? du vet akvarell papper? ^^

Saknar det enormt sötnos!! <33333

2010-05-27 @ 12:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0