Tysk konfirmation

Nu är jag back on track igen! Var borta hela helgen i Dinslaken hos Max och hans familj, lillesyrran hade konfirmation. Det var den första tyska konfirmation som jag varit med på, det var ungefär som en svensk, men en skillnad är att tyskarna inte har några vita dräkter som i Sverige.
God mat och efterrätt serverades, hela tjocka släkten och vänner till familjen var där, man skulle hälsa på alla och vara trevlig. Sånt håller någon timme eller två, sen orkar man inte längre! Haha. Nej då, jag höll ut.
Mina kakor blev väldigt poppis inom Max familj, det kändes bra för då har jag alltså lyckats!
Det blev en riktigt härlig helg, mycket skratt med både Max och hans familj, de är alltid trevliga och roliga! Jag kommer sakna allihopa så mycket när jag åker hem till Sverige i juli!

Idag var det mors dag här, så jag köpte en ros till min värdmorsa, hon blev glad! Hehe
När är det mors dag i Sverige? 30 Maj?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0