Gudarna hörde min bön!

Idag på eftermiddagen kom jag hem ifrån München, satan så härligt vi har haft det! Strålande sol och runt 20 grader, yummie! Vi har varit och sett Deutsches Museum, Hirschgarten, koncentrationsläger Dachau och så slappade vi två dagar i rad i Englischer Garten ett par timmar, vi låg första dagen lite för länge i solen så vi blev båda brända, snyggt! haha
Jag har skrivit en del vykort med, ätit snabbmat och goda baguetter till frukost varje morgon, ätit en massa jäkla onyttigheter, börjat älska iste, hoppat på Jana på morgonen så att hon skulle vakna, provat Bayerns öl, lyssnat på Jana när hon pratat i sömnen (- Emmy, sluta! Emmy sluta! Polisen kommer och tar dig!), gått omkring hela dagarna (mycket träning = nyttigt, nyttigt!) och en massa annat!
Första kvällen där nere i München avslutade vi med en middag på coola Hard Rock Café, det var riktigt tufft! Det var nummer två av dessa cafén som jag varit i, det första var i Bangkok.

På flyget hem började en man prata med oss, han var trevlig och det visade sig att han var tv-reporter i fotboll (som Jana trodde ifrån början, hon kände igen honom, jag hade ingen aning eftersom jag aldrig ser på tysk fotboll).

Väl tillbaka på hemmaplan blev det ingen ro inte. Jag plockade direkt ur resveskan, dammsög rummet, läste alla tusen nya mail, la över bilderna från kameran till datorn, skrev klart de två sista vykorten och skickade iväg, hämtade ut pengar och stack sen iväg till en italiensk restaurang med handbollslaget. Min bästa vän i handbollslaget hade födelsedag idag så hon fick en present av oss alla och vår tränare med eftersom han inte tränar mer med oss nu när vi går upp till damerna.

Dagens höjdpunkt var det mystiska paketet utan avsändare som kom för ett par dagar sen när jag var bortrest. Paketet var vitt, lätt och inte så värst hårt. Jag kunde inte ana vem avsändaren kunde vara - förän jag såg att allt var inpackat i ett Kellogs K Special-paket. Vem annars om inte min bästa vän där hemma i Sverige? Ingen annan skulle nog få för sig att skicka ostbågar, ahlgrens bilar och strumpor i påskägg i ett Kellogs K special-paket, dessutom inslaget i julklappspapper. Så sött!! :D
Hon hade hört min önskan för ett par veckor sen om ett paket ostbågar, guuud så goda dom är! Finns ju inte ostbågar här i Tyskland, och nu när jag väl har ett paket så får jag inte käka allt på en gång, då tar de ju slut så snabbt, men... det är ju så svårt att bara ta några i taget, man vill inte sluta käka när man väl börjat!
Aja, jag blev i alla fall så himla glad av paketet! Jag har så tur som har en så underbar, rolig, galen, tuff och söt bästa vän som gör sånt! Hon hade dessutom skrivit ett litet brev på ett stort vykort, gulligt!
Ingen människa (som inte gjort utbytesår) kan förstå hur jobbigt det är att vara borta ifrån vännerna och familjen ett helt år. Man saknar dem otroligt mycket! Ingen har den humorn som mig och min bästa vän tillsammans!
Det kan ibland vara svårt att hålla koll på alla människor när man gör utbytesår, eftersom man har allting dubbelt upp! Man har en familj hemma i Sverige att underhålla, och så en värdfamilj att underhålla. Man har vänner här att underhålla, och så får man inte glömma de hemma i Sverige heller. Kan ni föreställa er hur mycket det blir att hålla koll på? Ni förstår nog inte hur kaos det blev tiden innan jul! Haha, ALDRIG MER säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: agl

Hihihiii, ha..ha

Snygga strumpor vah?! xD

saknar dig enormt <333

2010-04-12 @ 10:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0