Tyska skolan = läxplåga

Usch så många läxor tyskarna har... Efter precis VARJE lektion så får dem nya uppgifter som man ska ha klart till nästa lektion. Mitt senaste år i Sverige (första året på gymnasiet) så hade vi väldigt få läxor. Det var 20 tyskaglosor varje vecka, men inte mycket mer än så. Vi hade kanske lite fler prov än här, men inte överdrivet mycket.
Jag tycker inte om det tyska skolsystemet, jag längtar hem! Nej då, inte så värst men delvis. Skolan i sig är inte så rolig här, men eleverna/vännerna och vissa lärare gör dagarna roliga :)
Nu ska jag göra min engelskaläxa... Jippi!  N O T

Kommentarer
Postat av: M

Sv: Jag håller med om att det är orättvist.. fast jag tycker mer det är dumt att Göteborg inte importerat Stockhome. Du får rapportera detta till tyskarna så att dom tar in butiken också.. =]

2010-02-26 @ 00:08:32
URL: http://amadangel.blogg.se/
Postat av: amanda

klart du längtar hem, jag finns ju här haha! :D

2010-02-26 @ 12:12:38
URL: http://alorentz.blogg.se/
Postat av: frida

sv: Nej, jag är inte vaccinerad. Åh, ångest. Det låter ju logiskt att om man är vaccinerad så är det inte så farligt. Men, det är inte själva sjukdomarna jag är rädd för, utan det är fästingarna i sig. Det verkar inte klokt, jag vet :P



Det är ju värdelöst! Det hade aldrig hänt i Sverige .. :P Hur länge ska du vara i Tyskland?

2010-02-26 @ 20:16:24
URL: http://hellomiami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0