Tisdag - Snön skapar kaos!!

Ännu en dag fylld med massa snö! Nu har snön legat kvar sen ungefär fredags och den når upp till knäna.
Imorse när jag gick i min lilla gång som jag skottade upp igår (säkert 100m lång!) så upptäckte jag när jag kom till slutet av den att den hade plogats igen! Det var en stor snöhög mitt i vägen! Jag blev lite ledsen för att gårdagens jobb med att skotta snö (som gett min rygg träningsvärk) bara varit förgäves. Så jag fick gå i den djupa snön som blötte ner jeansen lite, SUCK.
Som tur var så hade de sattit in en extra buss imorse som jag och Jessica satt helt ensamma i! Den kom den tiden då den egentligen inte skulle kommit, så det var ju tur att jag inte gick ut 8.15 utan 8.05!
När jag kom till stan så träffade jag Sara, Lollo och Rasmus. Vi åkte ut till gränby sporthall för att åka skridskor, men planen utomhus var helt täckt av snö (minst 20 cm djup) så det gick inte så bra att åka och vi fick inte åka innomhus. Efter det så skulle klassen åka tillbaka till skolan, men då var bussen ca 20 min försenad. När vi väl kom på en buss så hann vi inte längre än till en hållplats, där var vi tvugna att offra oss och hoppa av bussen för det var för mkt folk. Jävla busschuafför som släppte på folk som inte ens fick plats! Sist in ska ju först ut, tycker man. Men de sista in fick minsann åka med i bussen endå..
Aja så gick alla i klassen av bussen och stod och väntade en buss som skulle komma ca 10 min senare, men kom en halvtimme senare! Det är all denna snö som kommit in över uppland som skapat kaos på vägarna.
Vi kom till slut fram till skolan och missade en hel lektion med historia.
Det var valmarknad idag i skolan och de enda kurser jag kommit på som jag skulle kunna välja är bollsport och Geografi B, jag orkar inte tänka så mycket mer på det nu! Jag höll på att somna när några lärare berättade om profilen "Fred & Konflikt" för jag är så trött!
När jag skulle ta bussen hem som skulle gå 16.15 så va den bussen full och åkte bara förbi alla oss som skulle med! Sen kom det inte någon buss förän 17.00! Så där fick man åter igen stå och frysa i väntan på buss.
Ikväll ska jag försöka plugga till tyskaprov som jag kan välja att göra imorgon, på torsdag eller på måndag.
Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0