Helg

I Fredags så hade vi nationella i engelska, det gick väl ganska så bra. Efter skolan så drog jag ner på stan och mötte Gustaf och hans tjej och en kompis till dem. Vi gick ner till ån och satt och pratade lite, det var superfint väder och det var fullt med folk i stan! Jag hann inte vara så mycket med dem innan jag skulle dra iväg till pappas jobb för inventering. Vi började som vanligt med att käka hamburgare från Max innan jobbet drog igång. Efter jobbet så drog vi hem och slappade lite.
I lördags blev det jobb igen. På pappas jobb jobbade jag 7-16.30 och direkt när jag kom hem därifrån så drog jag iväg på nästa jobb vilket var att städa efter Viksta veteranmarknad. Där gick jag omkring med andra KU-medlemmar i 1,5 tim och städade för att få pengar till vår kommande Assisi-resa. De andra hade varit där sedan 14.00, jag tyckte lite synd om dem! En container full med skräp började brinna pga en glödande engångsgrill, det brann som satan! När jag kom hem därifrån så skulle det egentligen varit grillkväll hemma hos mig, men det var inga som kunde komma, drygt! Så då blev det istället myskväll med Agnes, hon sov kvar sen! Jag klippte min systers hår också, det blev inte så stor skillnad, men bra blev det väl!
Idag har jag klippt håret på min syrras pojkvän, det blev bra! Efter det så drog jag till sunnersta och spelade volleyboll och lite fotboll med Erik, Amanda och Patrik. Det var nån ruskigt wrong kärring som skrek på oss att sluta bolla med volleybollarna, för att "hundarna blir tokiga", sa hon. Men jag märkte inte att hundarna blev galna... Det var bara HON som var galen! :S Jag sa till henne att hon kunde ha sagt till lite snällare istället, eftersom vi inte visste att hundarna "blev galna", men då skrek hon massa dumma saker om oss och sa något i stilen "jävla sunnersta...", någonting. FYFAAN så otrevlig hon var! Men aja, nån måste ju vara sån också...alla är ju inte trevliga!
På kvällen så blev det god mat och tårta, eftersom syrrans pojkvän Jocke fyller år imorgon (de är inte hemma imorgon så vi firade idag). Han fick några trisslotter i present av oss och vann 100 kr. Han använde de pengarna till att betala mitt vita linne som han och ida tvättade sönder igår, känns lite dumt eftersom de bara ville vara snälla och tvätta linnet åt mig. Felet var bara det att de tvättade det med svart tvätt!!! Så korkat, eftersom regel nr 1 är att alltid tvätta svart med svart och vitt med vitt. ALDRIG VITT MED SVART!! Jag ska se om det går att bleka det lite i tväten, får hoppas att det går, för ida och jockes skull!
Nu ska jag gå och sova, godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0