Skolstart!

Första skoldagen idag! Det gick bra förutom att jag inte förstod något alls när de drog igenom all info på tyska. Jag vet inte riktigt hur det kommer gå för mig de första veckorna eftersom jag inte kommer förstå något av vad de säger...
Jag fick ett bra schema, börjar 8.00 varje morgon och slutar som senast 16.00 och det är bara två dagar (möjligtvis en dag) i veckan. Vi fick en lätt läxa på engelskan, tydligen någon lära-känna-grej. På den lektionen fick jag presentera mig inför hela klassen. Hoppas att någon snart vågar snacka med mig!
Imorgon har vi idrott och jag tog ju inte med mig mina träningskläder från Sverige, så jag ska låna skor, shorts och t-shirt av Martina och systrarna. Jag hoppas att vi snart åker till stan så att jag kan köpa eget. Det blir ju inge kul för tjejerna om jag ska hålla på och låna hela tiden!
Jag slutade vid 11 och gick och hämtade ett elevkort. Sen drog jag hem. Jag lyckades hitta hem helt själv för första gången, *stolt*!
Jag satte mig ner och målade en teckning till Matthias som han kan ha på någon av hans tomma väggar. Det tog ett par timmar och den blev hyfsat bra. Vi drog sen till någon supermarket med väldigt billiga prylar! Jag köpte billiga pennor, kalender, pärm m.m. Dock var det någon slags skatt på 19% så det var inte helt så billigt som man först trodde.
Nu sitter jag och knarkar vitamindroppar mot förkylning och sånt skit. Har halsbränna och har blivit lite förkyld... Inge kul...
Är väldigt trött så jag ska försöka komma i säng lite tidigare ikväll!
See ya!


Kommentarer
Postat av: AgL, Bästisen.

Vågar ingen snacka med min fina Emmy?? :O

Det låter som om du klarar dig fint, de har ju bara gått några dagar :P

Lycka till och älskar dig :D

2009-08-18 @ 18:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0