Tidig avskedsfest, superkul :D

Åh det blev en så lyckad fest i fredags! Vi hade så satans roligt!
Hela fredagen gick jag hemma och städade och fixade inför festen. Jag var och handlade lite mat också. Grädde, läsk, tårtbotten, citron.... Ja massor av saker!
Man lär ju av sina misstag, nu vet jag att man inte ska ha i för mycket karamellfärg i grädden, för då smakar den piss.... Jag förstörde nämligen en halv liter grädde genom att ha i alldeles för mycket röd färg i den, för att den skulle bli blodröd (blev mörkrosa istället). Den smakade aceton...
Börjar man med maten för tidigt kan det lätt hända att den hinner kallna eller bli dålig, så jag började ca. 1 tim innan gästerna skulle komma. Det var på tok för lite tid, så när nästan alla hade kommit så höll jag fortfarande på och laga mat! Som tur var så hade jag fixat välkomsdrinkar till alla, så de satt utanför och roade sig själva!
Jag glömde fota bordet innan alla hann sätta sig och börja äta. Jag hade dukat jättefint! Blev så besviken på mig själv när jag glömde fota....
Efter maten öppnade jag presenterna jag hade fått. Jag fick pilgrimssmycken av Patan och Calle, jättefina! Jag fick också en flagga av dem som alla signerade med sitt namn och en liten kommentar, så fin present! De gav mig den för att jag inte skulle glömma var jag kom ifrån! Eve och Mikaela hade målat en fin tavla till mig, supersöt :D
Sen blev det efterrätt! Det bjöds då på hemmagjord tårta som jag själv gjort och muffins som Agnes bakat och tagit med sig. Det uppskattades, men den ena tårtan rörde ingen, förutom att sara satte tårtspaden i den. Sara stavade fel när hon skulle skriva på tårtan. Hon skulle skriva "Ich liebe dich" (jag älskar dig) men det blev "Ich liebe disk". Bra där, Sara! ;)
Samanlagt togs 450 bilder den kvällen, lite överdrivet många... Men det blev ju fina bilder som tur var!
Efter festen så blev det mycket att diska och städa... Jag fick hjälp av Sara, Agnes och Martina med det. Sen sov de kvar hos mig. Hela nästa gick mestadels åt till att städa och diska.... Nästa gång blir det plastglas!!
Lördagskvällen blev till filmkväll med Moa, Agnes och Julia. Vi såg Twilight, som jag älskar! (förutom specialeffekterna...).
Igår var jag på stan halva dagen med Sara. Jag hittade lite fina saker, men lät bli att köpa. Pallar inte ha med mig så mycket saker ner till Tyskland! Sara ville köpa massor av saker men hittade bara ett linne. Kvällen spenderades ute vid grillen med kusinerna på middag, det var trevligt!
Idag sov jag bort halva dagen och har hittills inte gjort något.. Ska ut och cykla med Elsa snart, som jag är hundvakt åt!
Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0