Rätt så olustig dag

Denna dag har väl endå inte varit så värst rolig, förutom vissa undantag då förstås. Jag var i stan 8.00 på ungdomshälsan och sen fick jag ju sitta och VÄNTA på att skolan skulle börja eftersom jag egentligen hade sovmorgon idag. Sen när skolan drog igång så var den väl rätt okej. Jag fick sluta tidigare eftersom jag skulle till tandläkaren igen. Jag hade ett hål i tanden (inte karies) där man började se nerverna inne i själva tanden, lite läskigt! :S Fick bedövning som satt kvar ett par timmar, som nu släppt och det gör ont där hon satte sprutan :(
Tandläkaren frågade: "Alltså hur har du kunnat äta egentligen med en så ömtålig tand!?" Jag kunde ju såklart inte svara pga alla små slangar å skit som låg i käften på mig! Men ja, jag förstår själv inte hur jag stått ut! I alla fall så slapp jag borra och fick istället "medicin" i tanden och på det en tillfällig lagning som ska bytas om 4 månader. Om inte nerverna i tanden läker så kanske jag måste göra rotfyllning! Fyfaan.... Jag fattar inte att tandhygienisten som kollade mina tänder förra året inte upptäckte mina stora "gropar" i tänderna. Hon sa att allt såg bra ut, men då var ju lagningarna lika trasiga som i år!
Aja... Efter tandläkaren så gick jag lite på stan och handlade present till mamma som fyller år imorgon och en sen present till pappa, som fyllde för en månad sen!
Nu ska jag i alla fall sova, och som tur är har vi sovmorgon till 9.55 imorgon! Skönt!
Gute Nacht!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0