Andra veckan i tysk skola!

Nu är jag inne på min andra Tyskland-vecka i skolan och allt går finemang, förutom att jag knappt förstår vad som sägs på lektionerna. Jag hade två timmars hål i schemat idag, inte så kul att sitta och vänta i skolan. Jag passade på att läsa New Moon och jag måste bara säga att jag älskar Twilight-böckerna!
Sista lektionen var matte (den lite lättare mattekursen). Jag tror att jag ska sluta på den andra mattekursen, eftersom jag inte hänger med alls när läraren pratar och han kan heller inte förklara på engelska.
Efter skolan spelade jag lite piano, fick håret klippt och på kvällen drog jag med Katrin till hennes handbollsträning. Tjejerna som spelade i hennes lag verkade inte tycka att det var någon höjdare att kasta boll, de såg rätt less ut!
Jag vill prova på att spela handboll och ska kanske testa nu den här veckan i ett lag som Martina har spelat i. Jag hoppas att det är ett lag med roliga spelare!
Nu ska jag snart gå och lägga mig, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0