Skoldag nr 2

Andra skoldagen idag, den gick bra! Jag hade historia, geografi, bild och biologi. Den jag pratat mest med är Esther, henne satt jag brevid idag på bilden. Hon hjälpte mig att översätta vad lärarna sa på bild- och historialektionen. En trevlig liten prick!
Jag har bra lärare i geografi, historia, engelska och biologi. Min bildlärare var däremot en kategori för sig... Han var inte alls otrevlig eller något sånt, men ingen favorit än så länge. Lärarna i de andra ämnena har jag inte träffat än, men hoppas att de är bra!
I pausen på biologilektionen kom en tjej vid namn Martha fram till mig och pratade. Hon frågade varför jag valt att plugga i Tyskland m.m. Efter lektionen satt vi och snackade en stund också, hon verkar trevlig!
Under biologilektionen satt jag brevid Jürgen som översatte en del av det som läraren sa. Han hade lite svårt med engelskan men han förklarade så gott han kunde.
Jag åkte buss hem med Katrin, vi pratade en massa! Det var kul, för jag har inte pratat så mycket med henne tidigare.
Jag satt nere och snackade med Matthias på hans rum en stund innan han drog iväg på träning. Jag måste nog börja träna något snart, annars kommer jag att få för mycket fritid! Jag har ingenting att göra idag. Jag slutade 13.25 och har inga läxor eller något!
Ska snart gå ner och försöka spela lite piano! :)
bye!

Kommentarer
Postat av: AgL bästisen

Trevligt att folk vågar gå fram och prata med dig :D Jag trycker du är riktigt grym som vågar att plugga där nere.

Det är klart att det är svårt att vete vad de snackar om, du kommer snart in i det hela :D

Hur ser skolan ut? ären stor? Bra klass?



Jag har ju träffat min nya klass idag och vi är 33st, SP1A ;D Jag känner 3 tjejer som går med mig i den klassen men jag lärde känna två personer till :D

Pappa och mamma hälsar kramar!!

Ta hand om dig :D

2009-08-18 @ 18:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0