Long time no see

Back on track again! Har vart borta så mycket att jag inte hunnit blogga något alls. Jag var i Assisi (italien) 13-18, det var helt underbart! Supervarmt, bra motion av att gå i uppförsbackar hela tiden, världens bästa glass, lite brunbränna, härliga människor, gott på Mc Donald's för en gångs skull, rolig födelsedag med tårta och glass m.m!
Finns så himla mycket att berätta, skulle ta för lång tid att skriva ner allt!
Sen direkt när jag kom hem från Assisi så drog jag med familjen upp till Dalarna. Där firade vi midsommar och jag & Martina hyrde folkdräkt till det, as kul!
Sen drog vi till Njupeskär (vattenfallet) innan vi slutligen hamnade uppe i Grövelsjön. Där fjällvandrade vi 9 km och såg renar. Jag fick de renar två gånger, för jag var ute och joggade på fjället och fick se en flock renar, så fina!
Vi kom hem i förrgår från Dalarna och igår var jag, Martina, Erik, Patan, Mikaela, Amanda och Evelina ute en snabbis med Eriks båt i Sunnersta. På kvällen åt jag och martina middagen ute, sen när familjen kom hem så åt vi glass tillsammans och spelade kubb.
Fred är på Malta. Han har varit där en vecka nu, två veckor har han kvar där och han har redan handlat upp hälften av alla sina pengar! Hoppas allt går väl för honom där borta!
Idag drog jag till stan med Martina och Erik. Jag införskaffade mig ett par nya mörkblå jeans-leggings med zip längst ner, snygga! Jag köpte också ett fint halsband till Martina (vår tyska utbytesstudent) eftersom hon skulle åka hem idag. Det var jättefint, hoppas att hon också tyckte det!
Nu är MartyParty borta, snyft! Vi stod på arlanda och väntade med martina i över en timme innan hon skulle gå genom kontrollerna. Efteråt hittade mamma en parkeringsböter på 700 spänn på bilen, min käre mor tog då på sig sitt arga ansikte! Det var första (och förhoppningsvis sista) gången som jag hörde henne säga "jävla fitta" :P Haha
Nu går jag omkring och packar lite och väntar på att Martina ska ringa hemifrån Tyskland. Hon ville inte alls åka hem när hon stod i kön och väntade på att gå genom kontrollen. Stackars liten Marty, helt förälskad i Sverige!
Jag avslutar med lite fina bilder, bl.a. på Martina ;)

 
 
Dessa två längst ner var de sista bilderna på Martina,
när vi stod på Arlanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0