Söndag!

Jag har varit borta hela helgen och inte kunna bloggat något, så jag skriver om allt lite kortfattat nu!
I torsdags var det valborg och den dagen blev superbra! Jag åkte in tidigt med familjen för att se forsränningen och fota lite med min nya kamera, en Canon EOS 450D!  Jag fick några fina bilder, men offrade däremot mina superdupercoola brillor som föll ner i fyrisån! Inte bra alls! Dom är ju helt nya, och är världens coolaste! Vid lunch så slog jag mig ner på bryggan och åt pastasallad med Erik, Evelina, Sofie och Sara. Supermysigt! Det var varmt och soligt och massor av roligt folk i stan. Mot kvällsingen åkte man hem och åt god middag med familj och gäster. Agnes och hennes päron kom över och åt! Sen drog jag in till stan och drog på fest i gamlis med Sara och Mikaela (Erik dissade oss i sista sekund!). Det var superkul där och många man kände igen, och många från fyris! Efter några groggar och annat så provade jag på spagat - igen.. Jag lyckades inte helt men kom ner en bra bit! Senare på kvällen blev det kram-, puss- och nyp-i-stjärten-kalas! Det var ju niiice! :D Sista pussen fick man ju av Calle precis efter att han hade spytt hängandes mellan två björkar! Mums säger jag bara!
I fredags åkte vi ut till vår sommarstuga och fixade i ordning lite i trädgården där. Det var myspys där ute!
I lördags höll vi också på i trädgården (åtminstone jag!). Päronen hjälpte till på vår städdag som stugområdet har en gång om året. Efter det så la vi i båten och åkte ut på en båttur, det var väldigt roligt och skönt. Man fick sig en liten bränna efter en heldag utomhus!
Idag så har jag inte gjort så mycket mer än att jobba på vandrarhemmen, har knappt jobbat något sista tiden ju så det är ju bra att skrapa ihop några timmar! På bussen på väg hem träffade jag Robert, vi satt och pratade om lite allt möjligt, mest om valborgskvällen som vi firade "tillsammans" ;)
Nu måste jag sova, ska ha muntligt anförande på svenskan imorgon! Önska mig lycka till!
Natti :)



Jag avslutar med att visa kvällens bild på mig och Calle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0