Favoriter

Härlig dag! Allt kändes bra idag, så himla skönt! Skolan varade mellan 8.00 och 13.25 och när jag kom hem så kom älskling över och kollade lite på film med mig. Vi såg "Unsere erde" (handlar om djur i världen), vet inte riktigt varför han ville att vi skulle se den, men sjukt kul var den! Jag fick en del skrattattacker när djuren gjorde lite dumma saker, som t.ex. en fågel som gjorde sin parningsdans inför en hona, satan va kul det såg ut!
Sen åkte vi tillsammans och mötte upp Jana vid Friesenplatz. Max åkte hem och Jana & jag gick omkring i hela stan och pratade, riktigt mys! Vi gick bl.a. över bron vid Kölner Dom till andra sidan av Rhien och bort till nästa bro och tillbaka till Dom-sidan. Vi traskade igenom hela stan och fortsatte åt det håll som det passade. Vi hann snacka om så himla mycket, men ändå så räckte inte tiden till för att få allting sagt.
Vi åkte hem till Jana och jag fick träffa hennes föräldrar för första gången. De var väldigt trevliga! De bjöd på mat och babblade på om allt möjligt. De hade en übermysig hund, Emelie, som såg ut som en isbjörn! Megastor italiensk hund med bamsepäls, myyys! Deras lägenhet var otroligt speciell och stället där matbordet står ser ut som en djungel. Inredningen var otroligt speciell, vet inte om jag sett något liknande förr! Jag tror att ingenting var IKEA, vilket annars är poppis.
Jag och Jana kollade lite på "popstars" på tv och snackade massor. Jag undrar om vi någonsin kommer få slut på ord.... Jag fick sedan skjuts hem av Jana och hennes mamma, det var snällt! :)
Imorgon ska vi åka med geografiklassen till ett universitet eller något sånt, vet inte riktigt. Hoppas att det blir kul! Nu måste jag i alla fall sova.
God natt allesammans! :)



Kölner Dom & Rhien
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0