Kropp & hälsa

Jag hittade nyss en väldigt bra hemsida som jag nu bläddrat runt lite på. Där hittar man det mesta som har med kroppen och hälsan att göra, sånt som jag tycker är väldigt intressant!
Jag förstår mig inte på all bantnings-/svälthets. Varför vill så många kvinnor ha size 0 när majoriteten av alla män föredrar kvinnor med former? Jag tycker själv om normalbyggda och lite smått muskulösa kroppar. Jag har själv ingen muskulös eller supersmal kropp och det är jag nöjd med. Såklart har jag mina bra och dåliga dagar. Vissa dagar känner jag "Oh, yes! Jag älskar min kropp!" och vissa dagar känner jag att jag vill göra fettsugning på låren. De komplex som jag (tyvärr) ofta har över min kropp är: lite för mycket lår och inåt-knän.
Jag har också rätt så dålig hy nu när jag bor här i Tyskland. Det är något med klimatet som trollar fram tusentals finnar i mitt ansikte (då menar jag inga små, utan stora!). Det gör mig väldigt ledsen eftersom jag hemma i Sverige alltid brukade ha så himla bra hy. Det kom kanske någon enstaka liten finne var fjärde dag, alltså inget att åma sig över. Men jag får stå ut med detta tyska klimat i ca 8 månader till.

Kommentarer
Postat av: Meg

sv. skoja inte, den är sjukt bra :)

2009-11-28 @ 23:13:30
URL: http://megs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0