Karneval kortfattat (förhoppningsvis)

Jag pallar inte blogga så ofta pga. att blogg.se är så satans segt hela tiden. Jag tänkte nu skriva om allt som jag gjorde under Karneval här i Köln och försöka få det kortfattat.

Torsdag: Det började med en lång show i skolan där alla var utklädda till helt random figurer. Kvällen tillbringades på dansgolvet i Die Halle (en stor festplats). Riktigt kul! Men jag hade lite tinitus efteråt som höll i sig något dygn.

Fredag: Var med Max på dagen, och på kvällen var jag med kompisar i stan och kollade på fyllesvin

Lördag: Var på kvällen med tre tjejkompisar i stan och dansade med folket (det var som party ute på gatorna)

Söndag: Jag gick med i en parad i den lilla "förorten" som jag bor i, det var riktigt kul i början men i slutet så började man tappa lusten att kasta godis till de oförskämda skrikande ungarna.

Måndag: Riktigt kul att se den stora paraden i stan! Den började vid 10.30 och slutade någon gång vid 18.00. Gick sen ut och festade på kvällen. Gratis inträde, dansade (nästan) non-stop i fem timmar. Bästa partykvällen i Tyskland hittills! Mer kan man väl inte säga :)

Tisdag: Helt slut i kroppen efter alla dessa intensiva dagar! Jag hade ingen lust att göra någonting, så det blev en riktig slappardag.


Karneval var rikgit kul. Hela stans befolkning var utklädda och det tyckte jag var riktigt roligt! Ingen skäms för att klä ut sig till t.ex. ett djur (helkroppsdräkt). Jag tänker komma ner hit fler gånger och fira karneval!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0