Födelsedagsparty

Igår var jag iväg med halva värdfamiljen och storhandlade på Fegro. Jag inhandlade röd hårspray och Köln-tattoos inför karneval. Karneval börjar verkligen närma sig, bara 1,5 vecka kvar! Det kommer att bli ruskigt kul. Jag ska fira både med de tyska vännerna och utbytesstudenterna och riktigt partaj kommer det verkligen att bli! Fem dagar party, snacka om att man kommer att vara slut efter det....

Och så vidare till gårdagens festande. Jana, en av mina bästa vänner här nere, hade födelsedagsfest hemma och kul var det! Lagom mycket folk (runt 30) och de flesta kände man igen. Dock blev det lite för mycket alkohol för en grabb, han satt en meter ifrån mig när han spydde, jag hade tur som inte fick något på mig! Jana var tvungen att torka upp spyan och hon var inte alls glad... Sånt är inte kul när man har fest, man ska ju dansa, umgås och ha kul! Men shit happens!
Jag hoppas att hon blev glad för min present, jag var inte kvar när hon öppnade den. Själv tyckte jag att den var riktigt söt! (berättar senare vad det var, eftersom jag inte vet om hon öppnat den).
Det är så kul att folk uppskattar att jag kommer ifrån Sverige! En grabb igår märkte inte ens att jag kom ifrån ett annat land när han lyssnade när jag pratade med en kompis. Musiken gjorde det nog svårt att höra accenten, men det känns bra att veta att man inte pratar så dålig tyska! Jag måste jobba på grammatiken (die, das, der, den, dem...) och litegrann på mitt ordföråd, annars rullar allt annat på fint! :)

Kommentarer
Postat av: Eja

svar: Skulle bara snällt :)

Haha, ja du tänker så. Smart (Y)

2010-01-31 @ 14:57:32
URL: http://lillskitrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0