18 år idag!!

Ääääntligen har man fyllt 18!! Min födelsedag har varit väldigt härlig med perfekt väder, fina (och användbara & önskade) presenter, massor av gratulationer, pussar ifrån grabben min, god mat m.m.
Jag bjöd på mumsiga muffins både i skolan och till mitt handbollslag (tränade inte, men kom när de tränat klart).


Det känns så bra att äntligen ha passerat "gränsen", det känns alltid så jobbigt att inte kunna göra (nästan) allt som man vill, men nu kan jag! Det märktes att mina kära föräldrar blev lite sådär "hmm...nja..." när jag pratade med päronen och syrran över skype och syrran nämnde att jag får dricka alkohol nu. Men om nu någon av käre mor eller far läser detta så behöver de inte oroa sig SÅÅÅÅ mycket, det är ju inte så att jag tänker gå och hälla i mig en flaska sprit nu bara för att jag FÅR göra det, nej nej, så är det inte. Går faktiskt sällan på fest längre tycker jag, sist var i lördags men innan det så var det nog någon gång före påsklovet tror jag, hehe. Sitter hellre och käkar godis och chips (tjockis) hemma hos någon kompis på helgen, det märks att man börjar bli gammal, hehe!


Bra med att ha blivit 18:
- Jag kan leva lite mer spontant när päronen inte kan sätta tidsgränser, hehe
- Större utbud när man söker jobb (ja, jag tycker att jobb är kul)
- Ta körkort
- Gå på krogen och dansa, finns ju knappt några discon för t.ex. 16-åringar
- Sköta konton helt själv
- Kunna anmäla sig till saker utan målsmans underskrift
- Bli mer självständig i livet, inte vara lika beroende av päronen

Osv...


Förra veckan hade jag ingen tid för bloggning, men den veckan var ändå tråk och stressig så det är ju inte intressant att skriva om. Helgen blev däremot riktigt rolig, jag var på turnering (beachhandboll) i Datteln med handbollslaget och vi hade sjukt kul! Turnering på lördagen (vi vann en hel del), fest på kvällen 21.00-03.30 i en lokal på området där vi tältade och där spelplanerna låg, och sen spelade vi den sista matchen på söndagen innan vi åkte hem. Jag har ingen aning om på vilken placering vi kom, men det är skit samma eftersom vi inte vann, men vi hade skitkul! Den turneringen måste jag göra om nästa år! hehe
På söndagen gjorde jag klart de flesta inbjudningarna till födelsedagsmiddagen nu i helgen, korten som jag skrev blev superbra! Väldigt söta personliga och roliga, jag blev riktigt nöjd!

Kommentarer
Postat av: Ida

Aaaw... :) Gulligt!! Ja men i deras ögon är du fortfarande en bebis haha xD Puss<3

2010-06-16 @ 20:16:41
URL: http://fluffigdiamant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0